Nowe artykuły:

promo

planlekcji 

Plan lekcji

Plan lekcji dla wszystkich klas.

przejdź do
edziennik

Dziennik elektroniczny

Wszelkie istotne informacje dla rodziców i uczniów.

przejdź do

books

Szkolna Biblioteka online

Sprawdź katalog książek w szkolnej bibliotece i wypożycz książkę

przejdź do

Sławięcicka Kronika Chemiczna

Dnia 4 listopada 2014 uczniowie klasy III technik technologii chemicznej uczestniczyli w zajęciach laboratoryjnych na Wydziale Chemii Uniwersytetu Opolskiego. Ich zadaniem było nastawienie miana kwasu solnego, aby potem przy jego pomocy oznaczyć zawartość wodorotlenku sodu i węglanu sodu obok siebie w badanej próbce. Zajęcia prowadził pracownik naukowy uczelni. Wizyta ta jest elementem współpracy w ramach umowy podpisanej w kwietniu tego roku między naszą szkołą i U.O. Nasi chemicy usłyszeli zapewnienia z ust Pana profesora, iż są oczekiwanymi studentami Wydziału Chemii.

KG

KG1

KG2 KG3
KG4 KG5
logo-male jpg
 
W ramach projektu UE realizowanego dla wszystkich szkół prowadzących kształcenie zawodowe w woj. opolskim - nr. POKL.09.02.00-16 OPOLSKIE SZKOLNICTWO ZAWODOWE BLIŻEJ RYNKU PRACY nasza szkoła pozyskała nowy sprzęt laboratoryjny dla klas technik technologii chemicznej.
W pracowniach uczniowie wykorzystują nowe urządzeni m.in.; wagi analityczne, pompę próżniową, aparat do pomiaru temperatury topnienia, łaźnie wodne z termostatem, mieszadła magnetyczne, urządzenie do pomiaru wilgotności powietrza, pehametry, urządzenie do pomiaru konduktancji, tlenomierz. Oprócz tego mamy wiele nowego sprzętu szklanego; piknometry, naczyńka wagowe, biurety, pompki wodne. Na zdjęciach możecie zobaczyć uczniów przy pracy.
 lab1lab2lab4lab5

LOGO AZOT

POWIAT GMINA ARTCELOR MITTAL KAUFLAND

 

13 marca Zespól Szkół Nr 3 gościł u siebie 15 drużyn biorących udział w Konkursie Chemicznym dla uczniów szkół gimnazjalnych. Konkurs zorganizowany został po raz trzeci w ramach projektu reaktywacji chemicznych kierunków kształcenia realizowanego przez władze miasta i powiatu  Kędzierzyna-Koźla oraz strategiczne firmy z regionu.
Głównym patronem konkursu i sponsorem nagród jest Grupa Azoty ZAK S.A oraz Starostwo Powiatowe, Urząd Miasta, Kaufland Polska a także po raz pierwszy największy producent stali w Polsce firma ArcelorMittal Poland.
Konkurs składał się z dwóch etapów: W części I pisemnej każdy uczeń pracował indywidualnie, gromadząc punkty dla swojego zespołu. Wynikiem zespołu w tej części była suma punktów zgromadzonych przez każdego z członków. Czas trwania części pisemnej wynosił 60 minut. Do drugiego etapu zostało zakwalifikowanych 10 zespołów, które zgromadziły największą liczbę punktów. W części II uczniowie pracowali zespołowo wykonując zadanie laboratoryjne polegające na zidentyfikowaniu jonów znajdujących się w pięciu próbkach.

Czytaj więcej: Deszcz nagród dla chemików z gimnazjów

Dnia 29.01.2014 uczniowie klas III kozielskiego gimnazjum uczestniczyli w zajęciach pracowni preparatyki chemicznej. Pod czujnym okiem uczniów klasy II technik technologii chemicznej wykonywali proste czynności laboratoryjne. Poznali zasady ważenia na wadze technicznej, technikę sączenia pod zmniejszonym ciśnieniem aby oddzielić osad od roztworu. Obserwowali również jak wyodrębnia się kwas p-toluenosulfonowy z mieszaniny poreakcyjnej, który otrzymywali uczniowie kl. II TA.

DSCN2177a

Czytaj więcej: Zajęcia pracowni preparatyki chemicznej

gor 1mini2 grudnia 2013 uczniowie klasy II TA - technik technologii chemicznej wzięli udział w wycieczce przedmiotowej do zakładów przemysłowych Górażdże Cement SA. największego w kraju producenta cementu. W trakcie wizyty w zakładzie uczniowie zapoznali się z zakresem i procesem produkcji działających w ramach Grupy Górażdże trzech linii biznesowych: Górażdże Cement, Górażdże Beton i Górażdże Kruszywa. Zwiedzili nowoczesną sterownię, wyposażoną w urządzenia elektroniczne związane z automatyką przemysłową, napędem, sterowaniem i regulacją procesu produkcji. ?Spacer? w obrębie terenu zakładu (wyznaczonymi ciągami komunikacyjnymi, w okularach ochronnych i kaskach) ukazał uczniom rozmiary aparatury procesowej oraz urządzeń stosowanych w procesie produkcji cementu. Taka konfrontacja umożliwiła uczniom weryfikację oraz poszerzenie zdobytej na zajęciach wiedzy teoretycznej.

 

Początek strony