tor

Gdy wybierzesz zawód technika reklamy, masz szansę na ciekawą i twórczą pracę w agencji reklamowej lub dziale marketingowym przedsiębiorstwa.

Technik reklamy ? organizuje oraz prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych, organizuje i prowadzi kampanie reklamowe, projektuje i wykonuje reklamy, bada ich skuteczność.

Egzaminy z kwalifikacji:

  1.  Wykonywanie przekazu reklamowego
  2.  Zarządzanie kampanią reklamową

Uczeń zostanie przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:

  1. przygotowania elementów strategii reklamowej,
  2. przygotowania elementów kreacji reklamowej,
  3.  produkcji reklamy,
  4.  planowania kampanii reklamowej,
  5. organizowania sprzedaży reklamowej,
  6. realizowania kampanii reklamowej,
  7. badania przekazu reklamowego.

Praktyki zawodowe: realizowane w wymiarze 4 tygodni w klasach III i IV (razem 8 tygodni); praktyki zapewnia szkoła; przykładowi pracodawcy: Cewe Sp. z o.o., MarGrawer ,TV Kubala, TVM w Kędzierzynie ?Koźlu, firma Ster w Opolu.

Przedmioty rozszerzone: język angielski.

Przedmiot uzupełniający: matematyka w praktyce.

Nauczane języki: język angielski i niemiecki.

Predyspozycje do wykonywania zawodu: umiejętność przechodzenia z jednej czynności do innej i szybkie tempo pracy, wyobraźnia twórcza, wrażliwość estetyczna, kreatywność i abstrakcyjność myślenia, łatwość i jasność wypowiadania się w mowie i piśmie, samodzielność, cierpliwość, zainteresowanie takimi dziedzinami jak: ekonomia, socjologia, psychologia, umiejętności organizacyjne, marketingowe, uzdolnienia plastyczne i językowe

Zdobędziesz podstawową wiedzę o produktach i usługach reklamowych, nauczysz się je rozróżniać, poznasz ich zalety i sposób oddziaływania na odbiorcę. Dowiesz się, jakie są reguły budowy komunikatu reklamowego, jak wyznaczać cenę produktów reklamowych i wypełniać dokumentację związaną z ich sprzedażą. Zapoznasz się z rodzajami agencji reklamowych oraz zasadami ich funkcjonowania. Zdobytą wiedzę zastosujesz w praktyce: stworzysz dla reklamodawcy odpowiednią propozycję reklamową, która zapewni mu powodzenie w biznesie oraz lojalnego klienta.

W przyszłości staniesz się pracownikiem poszukiwanym na rynku, a stworzone przez Ciebie kreacje reklamowe wpłyną na decyzje zakupowe wielu klientów.

Zawody, do wykonywania których upoważniony jest technik reklamy:

  1. technik organizacji reklamy,
  2. specjalista do spraw public relations,
  3. specjalista do spraw reklamy,
  4. administrator produkcji filmowej,
  5. handlowiec,
  6. organizator usług sprzedaży internetowej,
  7. przedstawiciel handlowy,
  8. telemarketer, sprzedawca na telefon
  9. działy marketingu przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych,
  10. studia graficzne
  11. specjalistyczne agencje reklamowe
  12. działy reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych
  13. agencje ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej
  14. media (radio, prasa, telewizja)

Uczniowie mają dodatkowo możliwość uczestnictwa w kursach podstaw grafiki komputerowej ADOBE PHOTOSHOP i CORELDRAW oraz pierwszej pomocy.

Rynek reklamy w Polsce znajduje się wciąż w fazie rozwoju. Nowo powstające firmy, jak również istniejące już na rynku, wciąż zainteresowane są zatrudnieniem specjalistów związanych organizacją reklamy. Praca w reklamie jest pracą ciekawą, kreatywną oraz stwarzającą ciągle nowe wyzwania.