Działalność Samorządu Uczniowskiego w pierwszym semestrze roku szkolnego 2016/2017 polegała
na aktywnym udziale uczniów w życiu szkoły i pracy na rzecz społeczności uczniowskiej Zespołu Szkół nr 3.

Zarząd SU został wyłoniony w wyniku demokratycznych wyborów, które odbyły się
29 września 2016 r. Wybory zostały zorganizowane i przeprowadzone w ramach ogólnopolskiego programu „Samorządy mają głos” realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Opiekun SU został wyznaczony przez Dyrektora szkoły.

Zarząd Samorządu Uczniowskiego tworzą:

Przewodniczący – Bartosz Kaczmarek, klasa III TB

Zastępca – Ewa Schwierkot, klasa II TB

Zastępca – Wojciech Tofil, klasa II TA

Przewodniczący i opiekun SU ściśle współpracują z dyrekcją szkoły, ustalając i podejmując wspólne działania.

Pierwsze spotkanie Zarządu SU z przedstawicielami samorządów klasowych odbyło
się 4 października. Ustalono wówczas system kolejnych zebrań oraz podjęto pierwsze działania. Kolejne zebrania odbywały się w miarę potrzeb. W I semestrze miało miejsce
7 spotkań.

Podjęte działania:

  • Przeprowadzono giełdę używanych podręczników – 15 września 2016;
  • Zaproponowano przeprowadzenia diagnozy wśród całej społeczności uczniowskiej, dotyczącej potrzeb i propozycji działań SU – „drzewka diagnostyczne” w każdej klasie;
  • dokonano przydziału ról między przedstawicieli SU:

Sekretarz – Julia Krupińska, klasa I TA

Skarbnik – Hanna Szajner, klasa II TC

Zarządzanie fb – Paulina kisiel, klasa III TA;

  • ustalono plan pracy SU na I semestr – między innymi zaproponowano wprowadzenie „Dnia bez śniadania” oraz pozyskiwanie materiałów do wyposażenia „Kącika relaksu” na II piętrze;
  • uaktualniano wpisy na stronie internetowej szkoły oraz w zakładce „samorząd”;
  • Przydzielono poszczególnym klasom przygotowanie apeli, gazetek szkolnych i „dni bez śniadania”;
  • Zorganizowano i poprowadzono apel z okazji Dnia Edukacji Narodowej;
  • Przygotowano słodkie prezenty i życzenia dla grona pedagogicznego z okazji Dnia Edukacji Narodowej;
  • Przygotowano gazetkę szkolną z okazji Dnia Edukacji Narodowej;
  • 27 października zorganizowano otrzęsiny klas pierwszych tzw. „Święto kota”, w ramach którego przeprowadzono kilka konkurencji, między innymi: karta pytań, malowanie portretu wychowawcy, kalambury, „chliptanie” mleka, koci taniec czy przeciąganie liny ze starszymi kolegami, na zakończenie pierwszoklasiści wypili toast za pomyślność w życiu uczniowskim, a na pamiątkę otrzymali w prezencie ołówki z sentencją;
  • 19 października na zebraniu rodziców, przekazano rodzicom odezwę z prośbą o wsparcie i pomoc w zorganizowaniu i przeprowadzeniu zaplanowanych przez SU na ten rok szkolny inicjatyw;
  • Przewodniczący SU poprowadził apel z okazji Rocznicy Odzyskania Niepodległości;
  • Oddano do użytku „Kawiarenkę” z automatami na zimne i ciepłe napoje oraz zdrowe przekąski;
    • Zorganizowano „Andrzejki” w formie wróżb andrzejkowych;
    • Samorząd zadbał o wystrój szkoły w czasie świątecznym. Przyozdobiono kawiarenkę i ubrano dwie choinki (na parterze przy wejściu głównym oraz na I piętrze przy izbie tradycji).
  • Przekazano również życzenia świąteczne dyrekcji, gronu pedagogicznemu i pracownikom administracji oraz wszystkim uczniom i rodzicom;
  • „Dzień bez śniadania” zrealizowały: klasa IV TB – 10.11.2016, III TB –24.11.2016 i III TA - 8.12.2016;
  • Gazetkę szkolną przygotowały zgodnie z planem: III TA – Wszystkich Świętych, III LOP – Święto Odzyskania Niepodległości, II TC – Boże Narodzenie;
  • Apel z okazji Święta Odzyskania Niepodległości przygotowała klasa II TC;
    • 23 listopada 2016 roku opiekun SU na spotkaniu z Radą Rodziców przedstawiła plan działań SU
      i poprosiła o wsparcie działań, między innymi o pomoc w urządzeniu „Kącika relaksu” i pozyskaniu palet i materiałów na poduszki.

Samorząd Uczniowski ściśle współpracuje z grupą wolontariatu działającą w naszej szkole.

Nie udało się:

  • zrealizować akcji „Sprzątanie świata” – zbiórka zużytych telefonów komórkowych;
  • uruchomić szatni;
  • uruchomić na fb szkolnym grupy „samorząd szkolny”;

Wnioski do dalszej pracy:

  • Jeszcze bardziej zachęcić i zmotywować członków SU do podejmowania działań na rzecz szkoły;
  • Spróbować „obudzić” społeczność szkolną i sprawić by byli oni bardziej otwarci na propozycje samorządu uczniowskiego;
  • Rozbudzenie w młodzieży ich kreatywności, zainspirowanie do wychodzenia z własnymi inicjatywami, propozycjami i pomysłami;
  • Wzmocnienie samodzielności, samodyscypliny i odpowiedzialności młodzieży, aby poprawić efektywność pracy na rzecz szkoły.
Początek strony